19.9.2021.


Projekti


RAZVOJ I PODRŠKA RAZVOJU ODRŽIVIH MODELA ZAPOŠLJAVANJA RANJIVIH SKUPINA NA URBANOM PODRUČJU PULE

Nositelj projekta: Općina Marčana
Partneri: Zaklada za poticanje partnerstva i razvoja civilnog društva, Udruga slijepih Istarske županije, Udruga gluhih i nagluhih Istarske županije, Udruga osoba s intelektualnim teškoćama Istre, Društvo multiple skleroze Istarske županije, Udruga cerebralne paralize Istarske županije
Davatelj financijske potpore: Europski socijalni fond
Trajanje: 28. svibnja 2021. – 28. svibnja 2023.
Lokacija: Istarska županija
Ukupna vrijednost projekta: 2.201.232,00 kn
Ukupna sredstva za Zakladu za poticanje partnerstva i razvoja civilnog društva: 516.700,00 kn


Projekt „Razvoj i podrška razvoju održivih modela zapošljavanja ranjivih skupina na Urbanom području Pula“ za cilj ima povećati zapošljivost ranjivih skupina. Uz navedeno, cilj je kroz stvaranje preduvjeta za zapošljavanje osoba iz ranjivih skupina osvijestiti o važnosti socijalne uključenosti svih skupina jednog društva, jedne zajednice. Dodatno, posebna pažnja ide u smjeru smanjenja diskriminacije s obzirom na to da je prepoznata kao ozbiljna prepreka za socijalnu uključenost ranjivih skupina, posebice kroz zapošljavanje.

Kroz ovaj projekt provoditi će se aktivnosti osnaživanja i pripreme ranjivih skupina za lakše zapošljavanje, te aktivnosti pripreme i osvještavanja poslodavaca o mogućnostima zapošljavanja ranjivih skupina te njihovo umrežavanje i potencijalno matchiranje. Nadalje, educirati će se mentori i osigurati njihove plaće za praćenje osoba iz ranjivih skupina na posao kako bi im olakšali prilagodbu i pomogli u prilagodbi i savladavanju poteškoća u prvih nekoliko mjeseci zaposlenja. Nadalje, u sklopu ovog projekta izraditi će se edukacijski kurikulum „Manager i management društvenog poduzeća“ te provesti edukacije budućih društvenih poduzetnika, provoditi radionice društvenog inoviranja te izraditi program djelovanja Social impact HUBa. Uz sve to predviđeno je niz PR aktivnosti sa ciljem osvještavanja o važnosti socijalne uključenosti ranjivih skupina kroz medijsku kampanju, kratki dokumentarni film, video sadržaje, javne događaje, te suradnju sa influencerima.

Osobe s invaliditetom spadaju u najbrojniju svjetsku manjinu te se, između ostalog, ubrajaju i u teže zapošljivu skupinu. Nemogućnost zapošljavanja često i školovanja, bilo radi vrste invaliditeta ili infrastrukturnih barijera, stavlja osobe s invaliditetom u nezavidan položaj egzistencijalnog problema. Kako bi se osobe s invaliditetom punopravno uključile u zajednicu, potrebno je omogućiti adekvatnu podršku na području obrazovanja, profesionalnog usmjeravanja i u konačnici zaposlenja, što uključuje zapošljavanje uz podršku te prilagodbu radnog mjesta.

Korisnici usluga Udruga, među kojima i osobe s multiplom sklerozom i srodnim bolestima na tržištu se rada nerijetko susreću s nerazumijevanjem za njihove poteškoće, sa neadekvatnom infrastrukturom radnog mjesta, te nedovoljnom informiranošću poslodavaca o prilagodbi radnog mjesta i njegovog okruženja.

Logo projektaLogo projekta


POMOĆ I PODRŠKA MS ZAJEDNICI

  1. Vremensko trajanje programa: od 1.6.2021. do 30.11.2021.
  2. Mjesto rada: Keršovanijeva 35, 52100 Pula
  3. Naziv radnog mjesta: Asistent u radu

Putem projekta zapošljavamo jednu osobu s invaliditetom oboljelu od multiple skleroze.

Ciljevi projekta:

  1. olakšavanje sudjelovanja i pristupačnosti osoba s multiplom sklerozom/članova u radu Društva multiple skleroze Istarske županije
  2. unapređenje savjetovanja i komunikacije sa osobama oboljelim od multiple skleroze putem podrške iz iskustva
  3. ostvarivanje bržih, kvalitetnijih i dostupnijih usluga za oboljele od multiple skleroze te doprinos procesu deinstitucionalizacije osobama s invaliditetom.

Svrha projekta – stvaranje uvjeta za veću samostalnost i neovisno življenje osoba sa multiplom sklerozom te njihovo puno uključivanje u život društvene zajednice.

Aktivnosti prokjekta
- Peer councelling, odnosno savjetovanja iz iskustva. Osoba zaposlena na ovom programu, pridonijeti će dijeljenju i razumijevanju problema osoba s invaliditetom, u ostvarivanju njihovih prava u sustavu socijalne skrbi, mirovinskog osiguranja, u pripremi za vještačenje u svrhu utvrđivanja tjelesnog oštećenja osobe i sl.
- ažuriranje baze podataka članova i upućivanje istih u mogućnosti rješavanja njihovih problema.
- priprema objava za web i facebook stranicu udruge.
- obilazak teže pokretnih i/ili nepokretnih članova DMS IŽ-razgovor sa istima na terenu, procjenjivanje potreba/problema istih, pomoć u ostvarivanju njihovih prava, eventualno pomoć istima u sitnim poslovima-dodavanje hrane, pića, odlazak u obližnju trgovinu, na poštu, kod liječnika i sl.
- pružanje pomoći pri organiziranju različitih radionica/predavanja te podršku u organiziranju slobodnog vremena oboljelih te podrška u radnim aktivnostima istih.
- pomoćni poslovi na sastancima (pomoć predsjednici/dopredsjednici udruge) i pomoći u održavanju prostora udruge urednim.
- odlazak na aktivnosti ostalih udruga osoba s invaliditetom radi razmjene iskustava, kao primjera dobre prakse i komunikacije čiji je cilj uključivanje osoba s invaliditetom un društveni i javni život.
- sitni administrativni poslovi prilikom organizacije različitih aktivnosti i sjednica tijela upravljanja (umnožavanje materijala, evidencije, mjerenje temperature sudionicima...)

Projekt financira Hrvatski zavod za zapošljavanje putem mjere javnih radova


ŠIRENJE USLUGE OSOBNE ASISTENCIJE ZA OSOBE S INVALIDITETOM ISTARSKE ŽUPANIJE HR.2.3.05-0047

Logo projektaProjekt se provodi u okviru Operativnog programa "Razvoj ljudskih potencijala" 2007. - 2013., prioritetne osi 2: Jačanje socijalnog uključivanja i integracije osoba u nepovoljnom položaju.

Projekt traje ukupno dvanaest mjeseci, od 16. 11. 2015. do 15. 11. 2016. Ukupna vrijednost projekta je 498.985,34 kn, a financira ga Europska unija u cijelosti iz Europskog socijalnog fonda.

Opći cilj projekta je doprinjeti većoj socijalnoj uključenosti i unapređenju kvalitete života osoba s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta/osoba s intelektualnim teškoćama i mentalnim oštećenjima kroz daljnji razvoj i povećanje kvalitete usluge osobne asistencije.

Specifični cilj projekta je osigurati podršku neovisnom življenju i socijalnom uključenju u zajednicu osoba s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta, osoba s intelektualnim teškoćama i mentalnim oštećenjima i povećati broj zaposlenih osoba u nepovoljnom položaju na tržištu rada njihovim zapošljavanjem kao osobnih asistenata na području Istarske županije.

Aktivnosti projekta:

  • Element 1. Analiza potreba i odabir korisnika usluge osobne asistencije
  • Element 2. Identifikacija i odabir korisnika koji će biti zaposleni kao osobni asistenti
  • Element 3. Ugovaranje i provođenje edukacija korisnika usluge osobne asistencije i edukacija osobnih asistenata
  • Element 4. Pružanje usluge osobne asistencije, koordinacija i vođenje osobnih asistenata
  • Osim navedenog, projekt uključuje i Elemente "Promidžba i vidljivost" te "Upravljanje projektom i administracija"

PROVEDENE AKTIVNOSTI:

  1. Proveli smo analizu potreba i odabrali korisnike usluge osobne asistencije. S tim u vezi odrađena je analiza jedanaest potencijalnih korisnika i odabrano osam korisnika koji su osobe s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta i jedna osoba s intelektualnim teškoćama i mentalnim oštećenjima te je dobiveno dva uvjerenja neovisnog stručnog povjerenstva o podobnosti korisnika za pružanje usluge.
  2. Identificirali smo i odabrali korisnike koji će biti zaposleni. Odabrali smo devet osoba u nepovoljnom položaju na tržištu rada, prikupili obveznu dokumentaciju za iste, sklopili ugovore o radu i zaposlili ih kao osobne asistente.
  3. Započeli smo s ugovaranjem edukacije korisnika usluge osobne asistencije.
  4. 16. 11. 2015. započeli smo s pružanjem usluge osobne asistencije korisnicima.
  5. Održan je početni sastanak nositelja projekta, Društva multiple skleroze Istarske županije i dvije partnerske organizacije (Udrugom cerebrale paralize Istarske županije i Društvom osoba s tjelesnim invaliditetom).
  6. Formiran je projekti tim kojeg čine predsjednica Društva multiple skleroze Istarske županije, Snježana Raić, voditeljica/koordinatorica projekta, Fani Šuran-Šverko, djelatnica Udruge cerebralne paralize Istarske županije, Svetlana Stojanović i djelatnica Društva osoba s tjelesnim invaliditetom Pula, Zuzana Hoti–Radolović.
  7. Voditeljica/koordinatorica projekta, na početku provedbe projekta, obišla je korisnike usluga na terenu.
  8. Izrađen plan vidljivosti, 300 letaka i 5 plakata
  9. Objavljeno priopćenje za javnost, o početku provođenja projekta, na Facebook i web stranici društva, na news portalima i ostalim elektroničkim medijima u Istri.
  10. Održane edukacije osobnih asistenata i korisnika usluge (16. 12. 2015. i 27. 2. 2016.) na kojima su 9 osobnih asistenata educirani za obavljanje posla i 9 korisnika o neovisnom življenju uz osobne asistente.
  11. Izrađen Zahtjev za nadoknadu sredstava (kvartalno izvješće).
  12. Pružena usluga osobne asistencije za 9 korisnika, 80 sati mjesečno.
  13. Korisnici i osobni asistenti ispunili su obrasce: OBRAZAC 1.:"Opći osobni podaci" i OBRAZAC 2.:"Anonimni upitnik"
  14. Izrađena tablica pokazatelja operativnog programa Razvoj ljudskih potencijala 2007. - 2013. i dostavljeni PT1 i PT2
  15. Izrađena zbirna tablica dodatka XXIII s podacima za ivještajno razdoblje, prikazanim u radnom listu "DODATAK XXIII" i dostavljeni PT1 i PT2.
  16. Izrađena evaluacija pružene usluge za svaki mjesec, u listama procjene i praćenja potreba za svakog korisnika
  17. Otvorena nova evidencija pri agenciji za zaštitu osobnih podataka "Praćenje projekata EU fondova - Širenje usluge osobne asistencije za osobe s invaliditetom"
  18. Čitavo vrijeme provedbe projekta prikupljamo i arhiviramo projektnu dokumentaciju
  19. 6. 5. 2016.g. održan je drugi sastanak projektnog tima
  20. Tijekom lipnja 2016.g. educiramo i zapošljavamo još dvije nove osobne asistentice (zamjenu za bolovanje jedne osobne asistentice i zamjenu za osobnu asistenticu koja je pronašla novo radno mjesto)
  21. Svaki mjesec evaluiramo rad osobnih asistenata na terenu i zadovoljstvo korisnika usluge.
  22. Tijekom rujna voditeljica/koordinatorica projekta odlazi u terensku posjetu korisnicima usluge.
  23. Potom provodimo anketiranje korisnika usluge osobne asistencije i osobnih asistenata o zadovoljstvu pruženom uslugom za godinu dana provedbe projekta.
  24. Izrađeno je i poslano 10 Zahtjeva za nadoknadom sredstava, a u izradi je i jedanaesti, Završni zahtjev za nadoknadom sredstava.
  25. 11. 11. 2016.g. održan je treći sastanak projektnog tima
  26. Korisnici usluge kroz čitavu godinu provedbe projekta koriste uslugu u trajanju do 80 sati mjesečno svaki.
  27. Na facebook stranici udruge objavljujemo informacije o toku provedbe projekta.
  28. 15. 11. 2016.g. završavamo s provedbom projekta.
  29. Po završetku projekta prikupljamo i rješavamo svu potrebnu dokumentaciju i obavljamo administrativne poslove
  30. 1. 12. 2016.g. poslano je priopćenje za javnost o završetku projekta na portale i elektroničke medije u Istri.


Nositelj projekta: Društvo multiple skleroze Istarske županije, Keršovanijeva 35, 52100 Pula, Tel/fax: + 385 52 210 052
Partneri na projektu: Udruga cerebralne paralize Istarske županije i Društvo osoba s tjelesnim invaliditetom Pula
Posredničko tijelo razine 1: Ministarstvo socijalne politike i mladih, Savska cesta 66, 10000 Zagreb, Email:ministarstvo@mspm.hr
Posredničko tijelo razine 2: Hrvatski zavod za zapošljavanje, Ured za financiranje i ugovaranje projekata Europske unije, Petračićeva 4/3, 10000 Zagreb, Email:cesdfc@hzz.hr

Za više informacija o EU fondovima na internetskoj stranici Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije: www.strukturnifondovi.hr, a za više informacija o Europskom socijalnom fondu: www.esf.hr

Sadržaj ove publikacije isključiva je odgovornost Društva multiple skleroze Istarske županije